Parcel.nl is de vervoerder voor pakjes en pakketten tot een gewicht van 30 kg naar vrijwel alle landen ter wereld. Wij regelen het gehele transport tot aan de ontvanger en leveren een complete service:
 

  1. Afhaling
  2. Track & Trace
  3. Levering met Handtekening
  4. Verzekering tot een maximum van € 500,00 bij verlies en diefstal
  5. Lengte tot aan 150-200 cm (afhankelijk per land) mogelijk
  6. Gratis online software voor het aanmaken van zendingen
  7. Koppelingen met Shopsystemen via een API mogelijk
  8. Douaneafhandeling
  9. Alleen voor pakketten buiten de EU (incl. Noorwegen en Zweden) wordt volumegewicht berekend (lengte x breedte x hoogte (in cm.) / 5000)


Het invoeren van zendingen gebeurt via ons online verzendsysteem Logicparcel ; dit systeem maakt de logische keuze reeds op het moment waarop u het pakket invoert. Vanaf dit moment is de route al geregeld en is precies duidelijk wie en wanneer het pakket bij uw klant komt bezorgen. Logicparcel informeert uw klant continue over de laatste status, leverproblemen, vertragingen, verwachte aanlevertijden en ga maar door. U zelf als verzender kunt via een overzichtelijk menu alles controleren. 

Na het invoeren van de zending komt onze chauffeur automatisch de pakjes afhalen en brengt ze vervolgens naar ons sorteercentrum waar de pakjes en pakketten geheel automatisch gesorteerd worden via onze automatische sorteerinstallatie. Wij registeren gelijk het gewicht en de afmetingen en binnen een paar seconden is het pakje of pakket reeds gesorteerd en onderweg naar de bestemming. 

Levering in het bestemmingsland gebeurt altijd door een lokaal bekende en gerenommeerde vervoerder. Reeds bij het verwerken van de zending in ons sorteercentrum wordt de ontvanger geinformeerd dat het pakket onderweg is, en krijgt deze een tracking url waarmee het pakket getraceerd kan worden. Tevens krijgt de ontvanger een lokale tracking link van de vervoerder die het pakket komt brengen. De ontvanger weet dus vooraf wie het pakket komt brengen. 

 

Wij onderscheiden verschillende services:

 

- Home Delivery

Levering naar een particuliere ontvanger. De ontvanger kan reeds bij het aanmaken van de verzendopdracht door de afzender worden geinformeerd en krijgt van ons en de lokale vervoerder notificatieemails waarop de ontvanger de zending  wijzigen kan naar bijvoorbeeld leveren op een andere dag, levering op een ander adres of afhalen bij een afhaalpunt. Voor B2C leveringen gebruiken wij speciale vervoerders die indien mogelijk ook 's avonds en in het weekend bezorgen en over veel afhaalpunten beschikken. Voor levering in stadscentra maken wij bijvoorbeeld gebruik van fietskoeriers. Voor een home delivery wordt altijd getekent voor goede ontvangst.

 

- Business Delivery

Levering naar een zakelijke ontvanger.  Net zoals bij een home delivery is vooraf bekend wie het pakket gaat leveren. Voor een business delivery wordt gebruikt gemaakt van vervoerders die overdag leveren en gericht zijn op levering naar bedrijven, winkels en overige instellingen. Een Business Delivery is altijd traceerbaar en er wordt altijd voor goede ontvangst getekent. Het is ook mogelijk een retour aan te maken, het pakket wordt afgehaald bij uw klant en bij u retour gebracht. 

 

- Parcel.shop Delivery

Dit is een levering naar een afhaalpunt. De afzender kan bij het invoeren van de zending de pakketshop kiezen waar de ontvanger het pakket kan afhalen bij hem of haar in de buurt. Deze parcelshops hebben ruime openingstijden en zijn dusdanig gelegen dat ze goed bereikbaar zijn voor de ontvanger. De pakjes zijn vanzelfsprekend te traceren en de ontvanger wordt geinformeerd dat de bestelling kan worden afgehaald bij de pakket.shop. Op dit moment is levering direct naar pakketshops mogelijk in Nederland, Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Denemarken, Zweden en Oostenrijk.  Het is ook mogelijk een prepaid retourlabel te genereren waarmee de klant het pakket naar de pakketshop terug kan brengen. 

 

- Parcelletter

Een parcelletter is, zoals de naam het al zegt, een pakje die door de brievenbus past, maar als een pakket wordt behandeld. Dit houd in dat een parcelletter net als een pakje continue gescand wordt, en geheel tracable is tot aan aflevering in de brievenbus van de ontvanger. De ontvanger kan via track en trace zijn bestelling in de gaten houden en wordt ook geinformeerd als de parcelletter in de brievenbus wordt geleverd. Op een parcelletter zit geen verzekering, maar het is wel controleerbaar exact waar en wanneer is geleverd. 

 

- PO-box delivery

Dit is een levering naar een postbus. Feitelijk is een postbus een eigen brievenbus in een postkantoor. De postbussen worden ook beheerd door de lokale posterijen. Om te kunnen leveren in een postbus moet het ook via deze vervoerder aangeboden worden. De vervoerder zal het pakje in de postbus leggen (er wordt niet getekend voor ontvangst, de postvervoerder heeft een contract met de postbushouder waarin staat dat het pakket in de postbus gelegd mag worden, waarop de ontvanger het er zelf uit haalt)

 

Leveringen voor B2B en B2C kunnen naar elk land ter wereld, via ons uitgebreiden netwerk is geen enkele bestemming onbereikbaar. De looptijd is vanzelfsprekend afhankelijk van het bestemmingsland waarbij de grote steden sneller afgeleverd worden als de afgelegen gebieden. Faktoren als de douane kunnen een vertraging geven, zeker als de douanedocumenten niet kloppen of de ontvanger weigert de duties te betalen. Het is daarom zaak vooraf goed te controleren , raadpleeg hiervoor de menu's of landkaart op deze website of neem contact op met onze klantenservice.  Van belang is voor ons de bestemming, inhoud, waarde, afmetingen en gewicht van de goederen.